Menu

Golińska Paulina

Książka zawiera ćwiczenia, które zostały podzielone według trzech zagadnień: funkcji wykonawczych (umożliwiających zaplanowanie np. naszego dnia, wyhamowania reakcji), procesów pamięciowych i uwagowych, dzięki którym możemy doskonalić naszą koncentrację uwagi, jak również przerzutność – przełączanie uwagi pomiędzy kilkoma bodźcami. Są to procesy, które najczęściej ulegają pogorszeniu w patologii mózgowej o zróżnicowanym charakterze i etiologii. Zaprezentowane w publikacji ćwiczenia angażujące powyższe funkcje poznawcze są osadzone w życiu codziennym i tematycznie związane z odpoczynkiem. Należy podkreślić bardzo zróżnicowany charakter zadań. Ćwiczenia są propozycją dla osób w różnym wieku, zarówno dla dzieci w okresie późnego dzieciństwa (od 10 lat), jak i osób dorosłych bez zaburzeń poznawczych oraz z łagodnymi zaburzeniami funkcji poznawczych. Mogą być stosowane przez osoby, które odbywają już terapię neuropsychologiczną, a także przez te, które chcą pracować samodzielnie i/lub z pomocą rodziny. Wykorzystywać je mogą również terapeuci.
Założeniem podręcznika jest kształtowanie praktycznych umiejętności z zakresu posługiwania się specjalistycznym językiem angielskim. Książka stanowi kompendium słownictwa, z jakim spotyka się logistyk w swojej codziennej pracy. Autorki położyły szczególny nacisk na zaprezentowanie aktualnych tekstów źródłowych, pochodzących zarówno z prasy specjalistycznej, jaki i dedykowanych portali internetowych. W podręczniku zostały zamieszczone ćwiczenia umożliwiające nabycie praktycznych umiejętności z zakresu: opracowania dokumentacji, prowadzenia korespondencji i konwersacji w języku angielskim w trakcie realizacji procesów logistycznych, w szczególności spedycji drogowej, kolejowej, morskiej i lotniczej. Zaprezentowano również współczesne trendy z obszaru logistyki i wybrane strategie logistyczne. Podręcznik został opracowany zgodnie z podstawą programową kształcenia w zawodzie technik logistyk na poziomie technikum i szkoły policealnej.