Menu

Kramarz Marzena

Treści zawarte w książce mają pomóc w badaniach nad skutecznością przedsiębiorstw kooperujących w sieciach i łańcuchach dostaw. Zasadniczy nacisk położony jest na kooperację w sieciach dystrybucji, dlatego też miernik oceny skuteczności odniesiono do poziomu logistycznej obsługi klienta. Książka posiada atuty podręcznika akademickiego. Wskazuje bowiem podstawowe de?nicje oraz proponuje metodykę prowadzenia badań w ocenie skuteczności. Jednocześnie publikacja wsparta została wery?kacją zamieszczonej metodyki, prezentując badania przeprowadzone w wybranych sieciach dystrybucji. Struktura książki umożliwia stopniowe zapoznanie się z problematyką oceny skuteczności, będącą konsekwencją wzrostu relacji sieciowych. Wskazano sposoby de?niowania sieci dostaw, proponując ujednolicanie terminologii: sieci dostaw, sieci logistyczne, sieciowe łańcuchy dostaw. Omówiono także teoretyczne modele biznesowe organizacji kooperujących w sieciach, poświęcając uwagę zarówno strategiom konkurencyjnym, jak i zasobom niezbędnym do realizacji zadań logistycznych. Ujmując sieci dostaw z perspektywy rozbudowanych relacji sieciowych w obszarze dystrybucji, przedstawiono determinanty marketingowe i logistyczne kanałów dystrybucji. Zgłębiono kwestię badań rynku, oceny poziomu zadowolenia klienta oraz wyznaczania standardów obsługi. Skupiając się na problemach logistycznych, uwagę poświęcono doskonaleniu procesów dostarczania wyrobów do klientów ?nalnych. Omówiono również metodykę segmentacji rynku. Książka uzupełniona została o kwestionariusze pomiaru parametrów logistycznej obsługi klienta oraz studia przypadku wskazujące sposoby wnioskowania na podstawie danych zgromadzonych w oparciu o proponowane kwestionariusze.
Książka stanowi pierwszą na rynku wydawniczym pozycję przedstawiającą niestandardowe podejście do zarządzania marketingowo-logistycznego. Zostało one poszerzone o perspektywę zrównoważonego rozwoju oraz wiele innych wątków, takich jak między innymi megatrendy, marketing 3.0, logistyka 4.0, omnikanałowość. Publikacja adresowana jest przede wszystkim do studentów kierunków: logistyka, zarządzanie i ekonomia, na których wykładane są przedmioty takie jak: logistyka, logistyczna obsługa klienta, marketing, badania rynkowe oraz badania naukowe. Książka jest również ważnym źródłem wiedzy dla praktyków – pracowników firm koordynujących procesy marketingowe i logistyczne. "Tematyka zrównoważonego funkcjonowania podmiotów gospodarczych jest bardzo aktualna głównie ze względu na nieprzemijającą modę na ekologiczność oraz naciski społeczne na podmioty, by zachowywały się one w sposób ekologiczny. Jest to często wpisywane i kalkulowane w ramy CSR lub PR. Książka pozwala na prześledzenie zależności między marketingiem i logistyką, postrzeganymi jako uzupełniające się koncepcje, osadzone w kontekście zrównoważonego rozwoju. W publikacji mamy zatem do czynienia z udanym połączeniem trzech ważnych i modnych pojęć: marketing (najstarsze), logistyka (młodsze) i zrównoważony rozwój (najmłodsze)." Prof. dr hab. inż. Jacek Szołtysek, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach