Menu

Roszak Stanisław

Poznać przeszłość 4: Zrozum współczesny świat! (podręcznik do historii dla liceum i technikum, zakres podstawowy, edycja 2024)Chcesz zgłębić historię najnowszą i zrozumieć, jak wydarzenia od 1939 roku ukształtowały współczesny świat? Podręcznik ""Poznać przeszłość 4"" od Wydawnictwa Nowa Era, autorstwa Jarosława Kłaczkowa i Stanisława Roszaka, to Twój przewodnik po burzliwych dziejach Polski i świata. Ten podręcznik, zgodny z najnowszą podstawą programową, pozwoli Ci odkryć historię w sposób przystępny i angażujący.Co wyróżnia podręcznik ""Poznać przeszłość 4""?Obejmuje wydarzenia od 1939 roku: Poznaj historię II wojny światowej, okres powojenny, zimną wojnę, upadek komunizmu i współczesne wyzwania.Przejrzysta prezentacja treści: Ciekawe fotografie, infografiki i ilustracje ułatwiają zrozumienie i zapamiętywanie materiału.Różnorodne źródła historyczne: Teksty, mapy, dane statystyczne i inne materiały, wraz z zadaniami, rozwijają umiejętności pracy z różnymi typami źródeł.Elementy ""Symbole epoki"" i ""To budzi kontrowersje"": Pobudzają zainteresowanie historią i zachęcają do dyskusji.Propozycje dodatkowych lektur: Rozszerzają wiedzę i zachęcają do dalszego zgłębiania tematu.Przejrzyste podsumowania i osie czasu: Ułatwiają powtórzenie materiału i przygotowanie do sprawdzianów.Dlaczego warto wybrać ""Poznać przeszłość 4""?Zgodność z najnowszą podstawą programową (nr dopuszczenia MEN: 1021/4/2022).Przystępny język i atrakcyjna forma.Nacisk na rozwój umiejętności historycznych.Bogactwo materiałów dodatkowych.Zaufane wydawnictwo: Nowa Era to renomowany wydawca podręczników szkolnych.
Nowa podstawa programowa 2022 Obejmuje materiał z zakresu epoki nowożytnej. Prezentuje treści z historii powszechnej i Polski w przejrzysty, łatwy do przyswojenia sposób poprzez ciekawe fotografie, infografiki oraz ilustracje. Pomaga zrozumieć procesy historyczne dzięki schematom Przyczyny i skutki. Kształci umiejętności historyczne, takie jak praca z tekstem źródłowym, mapą czy danymi statystycznymi, dzięki wykorzystaniu wielu rodzajów źródeł opatrzonych zadaniami Rozwija zainteresowanie przedmiotem m.in. za pomocą elementów Symbole epoki i To budzi kontrowersje oraz propozycji dodatkowych publikacji książkowych. Ułatwia przygotowanie do sprawdzianów dzięki przejrzystym Podsumowaniom i czytelnym osiom czasu.
Obejmuje materiał obejmujący wydarzenia od 1939 roku. Prezentuje treści z historii powszechnej i Polski w przejrzysty, łatwy do przyswojenia sposób poprzez ciekawe fotografie, infografiki oraz ilustracje. Kształci umiejętności historyczne, takie jak praca z tekstem źródłowym, mapą czy danymi statystycznymi, dzięki wykorzystaniu wielu rodzajów źródeł opatrzonych zadaniami Rozwija zainteresowanie przedmiotem m.in.. Za pomocą elementów Symbole epoki i To budzi kontrowersje oraz propozycji dodatkowych publikacji książkowych. Ułatwia przygotowanie do sprawdzianów dzięki przejrzystym Podsumowaniom i czytelnym osiom czasu.
Książka ukazuje miejsce Mikołaja Kopernika w kulturze pamięci najpierw społeczności lokalnych Torunia i Fromborka, następnie środowiska erudytów Rzeczypospolitej, a wreszcie kręgu europejskich encyklopedystów. Autorzy stawiają ważne pytania: kim był Kopernik dla ludzi XVIII stulecia?, co decydowało o pamięci i zapomnieniu? Najprościej można by odpowiedzieć, że wybitny astronom był taki, jakim chcieli go widzieć i jakiego potrzebowali twórcy jego biogramów, fundatorzy tablic pamiątkowych i portretów oraz autorzy wierszy pochwalnych. I tu zaczynają się problemy z ustaleniem jednego przekazu, co potwierdza tezę Epikteta, że nie czyny poruszają ludzi, ale słowa o tych czynach, a słowa o Koperniku w XVIII w. stają się już nie tyle przedmiotem debaty naukowej, ile argumentem w rozmowach na tematy wyznaniowe i filozoficzne, w dyskusjach o wielości światów oraz postępie i oświeceniu ludzkości. Po pierwszym rozbiorze Rzeczypospolitej postać Kopernika nabiera nowych cech. Nie jest on już wyłącznie matematykiem, astronomem, kanonikiem, staje się bohaterem z panteonu narodowego, przywoływanym nie tylko dla pokrzepienia serc, lecz także dla pokrzepienia umysłu.