Menu

Królicka Beata

Analizując literaturę dotyczącą procesów zarządzania w organizacjach, zauważamy, że zasady i warunki sprawnego funkcjonowania organizacji takich jak przedsiębiorstwa rodzinne należą do mało rozpoznanych w Polsce, a wiedza o ich zachowaniach jest rozproszona. Mimo iż kluczowe procesy zarządzania tego typu organizacją nie odbiegają aż tak bardzo od logiki zarządzania w pozostałych przedsiębiorstwach, analizując ich sposób funkcjonowania, należy mieć na uwadze ich swoistość wyrażoną zwłaszcza w strukturze akcjonariatu lub grupie osób będącej ich właścicielami. Ogólnie oceniając walor podjętej przez poszczególnych Autorów tematyki, podkreślam, że zaprezentowana w recenzowanym tomie tematyka, nakierowana na poszukiwanie czynników opisujących stan i funkcjonowanie przedsiębiorstw rodzinnych, jest pozycją w ograniczonym stopniu przyczyniającą się do rozwoju teorii dyscypliny, ale w znaczącym w odniesieniu do poprawiania rezultatów praktyki działania.(…). Przedstawiona do recenzji praca stanowi bogate kompendium informacji przydatnych wielu odbiorcom, wśród których jako głównych wskazać należy: zarządzających w organizacjach operujących w różnych sektorach I branżach, a szczególnie w przedsiębiorstwach rodzinnych, studentów różnych typów kształcenia (studiów magisterskich, licencjackich oraz form kształcenia podyplomowego), pracowników naukowych I badaczy zjawisk społecznych i organizacyjnych. prof. dr hab. Aldona Frączkiewicz-Wronka (fragment recenzji)
Słowo wstępne (Witold Kołodziejski) / 9 Wybrane działania KRRiT na rzecz równouprawnienia i walki ze szkodliwymi stereotypami w kontekście europejskim (Agnieszka Wąsowska) / 13 Wprowadzenie / 31 Rozdział 1. Metodologia i tło teoretyczne / 35 Materiał badawczy / 35 Konteksty sytuacyjne ekspozycji postaci / 37 Stereotypy kobiet / 42 Procedura kodowania / 51 Rozdział 2. W gronie rodziny i przyjaciół – ogólny wizerunek kobiet w serialach / 57 Ekspozycja czynna w serialach / 57 Ekspozycja bierna w serialach / 59 Konteksty w serialach / 60 Rozdział 3. W poszukiwaniu codziennej równowagi – kobiety w serialach obyczajowych (telenowelach) / 65 Konwencja w serialach obyczajowych / 65 Stereotypy, role i relacje w serialach obyczajowych / 67 Ekspozycja czynna w serialach obyczajowych / 71 Ekspozycja czynna w „M jak miłość” / 72 Ekspozycja czynna w „Pierwszej miłości” / 73 Ekspozycja bierna w serialach obyczajowych / 74 Ekspozycja bierna w „M jak miłość” / 75 Ekspozycja bierna w „Pierwszej miłości” / 76 Konteksty w serialach obyczajowych / 77 Konteksty w „M jak miłość” / 79 Konteksty w „Pierwszej miłości” / 82 Rozdział 4. Rekonstrukcje przeszłości – kobiety w serialach historyczno-obyczajowych / 85 Konwencja w serialach historyczno-obyczajowych / 86 Stereotypy, role i relacje w serialach historyczno-obyczajowych / 88 Ekspozycja czynna w serialach historyczno-obyczajowych / 95 Ekspozycja czynna w „Koronie królów” / 95 Ekspozycja czynna w „Wojennych dziewczynach” / 96 Ekspozycja bierna w serialach historyczno-obyczajowych / 96 Ekspozycja bierna w „Koronie królów” / 98 Ekspozycja bierna w „Wojennych dziewczynach” / 99 Konteksty w serialach historyczno-obyczajowych / 100 Konteksty w „Koronie królów” / 102 Konteksty w „Wojennych dziewczynach” / 104 Rozdział 5. Równouprawnienie w świecie zbrodni – kobiety w serialach kryminalno-obyczajowych / 109 Konwencja w serialach kryminalno-obyczajowych / 110 Stereotypy, role i relacje w serialach kryminalno-obyczajowych / 112 Ekspozycja czynna w serialach kryminalno-obyczajowych / 118 Ekspozycja czynna w „Diagnozie” / 119 Ekspozycja czynna w „Pułapce” / 119 Ekspozycja bierna w serialach kryminalno-obyczajowych / 120 Ekspozycja bierna w „Diagnozie” / 121 Ekspozycja bierna w „Pułapce” / 122 Konteksty w serialach kryminalno-obyczajowych / 124 Konteksty w „Diagnozie” / 126 Konteksty w „Pułapce” / 128 Rozdział 6. Zabawne i przebojowe – kobiety w serialach komediowo-obyczajowych / 131 Konwencja w serialach komediowo-obyczajowych / 131 Stereotypy, role i relacje w serialach komediowo -obyczajowych / 133 Ekspozycja czynna w serialach komediowo-obyczajowych / 138 Ekspozycja czynna w „Dziewczynach ze Lwowa” / 138 Ekspozycja czynna w „Przyjaciółkach” / 139 Ekspozycja bierna w serialach komediowo-obyczajowych / 140 Ekspozycja bierna w „Dziewczynach ze Lwowa” / 141 Ekspozycja bierna w „Przyjaciółkach” / 142 Konteksty w serialach komediowo-obyczajowych / 143 Konteksty w „Dziewczynach ze Lwowa” / 145 Konteksty w „Przyjaciółkach” / 147 Porównanie seriali – podsumowanie / 149 Literatura / 159 Spis tabel / 165 Spis wykresów / 167